luukmeijboom.reismee.nl

Week 17+18/22

Hallo allemaal,

Dit zal alweer mijn laatste verhaal vanuit Zuid-Korea zijn. Op maandag 22 december zal ik naar Singapore vliegen. In een kleine 4 weken zal ik vanuit Singapore, via Maleisië, naar Thailand reizen. Op 17 januari zal ik vanuit Bangkok (via Seoul) naar Amsterdam vliegen. Als alles goed gaat land ik op zondag 18 januari om 18:40 op Schiphol.

Maar eerst nog even terug naar mijn laatste 2 weken in Korea. Week 17 was een week met veel deadlines en presentaties. Het begin van de week is zo onderhand wel al bekend, met op maandagavond voetbaltraining en op dinsdagavond krachttraining. Op dinsdag ben ik ook nog bij een oudere-jaars TU Delft student gaan kijken, die hier op KAIST zijn proeven aan het doen is voor zijn thesis. Hij heeft ons rondgeleid bij de hypersonic windtunnels. Zijn onderzoek over schokgolven klonk best interessant, dus wie weet waar ik over 2 jaar sta. Op donderdag waren mijn laatste colleges hier op KAIST. Een goede reden dus om 's avonds naar de kroeg te gaan. Op vrijdagavond was het alweer de laatste voetbaltraining. Ondanks de sneeuwstorm die er op dat moment was, ging de training gelukkig gewoon door. Na deze laatste training zijn we met het hele voetbalteam naar de kroeg gegaan, en hebben er nog een lange nacht van gemaakt. Naast het drinken moeten er natuurlijk ook serieuze zaken gedaan worden. Nadat op zaterdag en zondag de laatste voorbereidingen voor de tentamens gedaan waren, was het op maandag tijd voor mijn eerste tentamen.

Op maandag was het eerst de beurt aan 'High-Tech Human Resources Management', wat me vrij makkelijk af ging. Dinsdag was mijn vrije dag, en heb ik dus de hele dag gestudeerd voor de tentamen van de dag erna. 's Avonds was er natuurlijk nog wel even tijd voor de physical training. Woensdagochtend was het tentamen van 'Financial Management', en 's middags 'Korean History and Culture', die ik allebei wel goed gemaakt heb (verwacht ik). Donderdag was het dan echt zo ver: mijn laatste tentamen op KAIST, en wel 'Introduction to Business Management'. Die avond zijn we met de klas gaan eten, en in de avond zijn we nog naar de kroeg gegaan. Hier hebben we onze laatste avond nog even lang en goed gevierd met een optredentje van een paar studenten. Vrijdags, op mijn laatste dag op KAIST zijn we met een paar internationale studenten en een paar Koreanen gaan eten. Daarna heb ik mijn koffer gepakt, en ben ik naar Seoul vertrokken. Hier zal ik mijn laatste weekend nog doorbrengen, en maandag vlieg ik naar Singapore om aan mijn reis te beginnen. Korea, je was mooi!

Bedankt voor het lezen! Foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk

Reacties

Reacties

Ron Meijboom

Ik wens je een hele fijne kerst en oud op nieuw, en natuurlijk een hele fijne vakantie. Maak er nog een mooie tijd van en dan zie ik je 19 januari wel weer in de Melderse. Geniet er nog van kel.

Wilma

Veel plezier met het rondreizen. Nederland is op dit moment weinig in trek, veel regen en nog meer regen.
Vier de kerst met zonnige temperaturen en een goed begin van 2015, waar je dan ook bent.
Groeten van de hel familie.

De Horckies

hoi Luuk,
Leuk om je reisblog iedere keer te lezen. Klinkt als een hele mooie tijd. Nog veel plezier met je rondreis . Hele fijne feestdagen en tot ziens
in Nederland.
Groetjes Bart, Peet, Linda en Roy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!