luukmeijboom.reismee.nl

Week 11+12/22

Hallo allemaal,

Op dit moment zitten we alweer 2 weken in de nieuwe periode, en heb een mooie reis naar Japan achter de rug.

Maandag begonnen we met een 'uitstapje' naar de machinekamer van KAIST. Hier konden we zien hoe water en elektriciteit de universiteit binnen kwam, en waar het uitstapje om ging: hoe de machines werkten. Dinsdag- en woensdagavond had ik nog training en krachttraining. Nadat de koffers gepakt waren, was het donderdagochtend tijd voor onze vakantie naar Japan.

Met drie medestudenten heb ik 5 dagen in Japan doorgebracht. De vlucht op donderdagmiddag was mooi op tijd, en in het begin van de avond kwamen we aan in ons hostel in Osaka. Het was een hostel met Japanse stijl: in een kleine kamer slapen op een matrasje op de rieten vloer. Die avond hebben we de stad verkend, en zijn we geëindigd op een brug in het centrum, waar het elke avond druk was met feestende en drinkende mensen. Op vrijdag zijn we naar eerst naar 'Osaka Castle' geweest. Daarna zijn we naar de 'Sky Garden'. Dit is een hoog gebouw, met op de bovenste verdieping een uitzichtpunt. Toen het donkerder begon te worden zijn we naar boven gegaan, om het nachtuitzicht van Osaka te kunnen genieten (zie foto's). Deze avond was het ook Halloween, wat in Japan groot gevierd wordt. Nadat we in een Japanse bar hadden gezeten, zijn we weer naar de brug gegaan waar we de vorige dag ook waren geweest. Op zaterdag zijn we verhuisd naar het 'Capsule Hotel' in Osaka. Dit is een hotel met honderden capsule-bedden die boven elkaar gestapeld waren (zie foto's). Nadat we daar ingecheckt hadden zijn we naar de stad Nara gegaan. Hier bleek een klein festival te zijn met Japans eten en muziek. In deze stad lopen overal herten vrij rond. Om te paar meter staat een kraampje waar je als toerist hertenkoekjes kunt kopen. Hierna zijn we naar een grote tempel gelopen. Hierin bleek een mega beeld van Buddha te staan, en het gebouw was eigenlijk om het beeld heen gebouwd. Hierna zijn we terug gegaan naar ons hostel, en we zijn de dag geëindigd in de sauna en spa van het hostel. Op zondag zijn we naar de stad Kyoto gegaan. Eerst hadden we wat gegeten in de binnenstad. Daarna zijn we naar een toeristisch park gegaan aan de rivier. Hier was een bamboebos en verschillende kleine tempeltjes. In de avond zijn we met een oude, klassieke Japanse trein terug naar het centrum van Kyoto gegaan. Nadat we wat gegeten hadden zijn we naar ons hostel gegaan. Dit was weer een klassiek hostel in Japanse stijl, met een lage tafel om aan te zitten. Maandag was onze laatste dag in Japan. We zijn 's ochtends nog naar een tempel in het centrum gegaan. Daarna was het tijd om naar het vliegveld te vertrekken. Rond middernacht waren we weer terug op de universiteit, en kon het 'normale' studentenleven weer beginnen.

Woensdagavond zoals gebruikelijk de krachttraining, en donderdagavond even naar de kroeg. Zaterdagochtend heb ik in alle vroegte de bus naar Everland gepakt. Dit is het grootste pretpark van Korea en ligt in de buurt van Seoul. Hierin ligt zelfs een 'Holland Village', met een kaaswinkel, viswinkel etc.

Bedankt voor het lezen! Foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk