luukmeijboom.reismee.nl

Week 13+14/22

Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik een mooie reis naar Tokyo achter de rug. De laatste 4 weken van mijn studie in Korea gaan beginnen, en dit zullen 4 drukke weken gaan worden!

De week begon zoals gebruikelijk met op maandagavond voetbaltraining. Op dinsdag kwamen er verschillende sprekers uit 'Silicon Valley' op KAIST hun ervaringen delen. Hier zijn we met onze klas van 'Silicon Valley in perspective' naartoe gegaan, met afsluitend een uitgebreid gratis diner (en hier weten ze wel hoe ze onze magen goed kunnen vullen). Op woensdagavond was er zoals gebruikelijk weer de krachttraining. Vrijdagmiddag was de 'KAIST mobility fair', waarbij alle buitenlandse studenten een eigen kraampje kregen, waarin ze aan Koreaanse studenten informatie moesten geven over studeren aan hun universiteit. Hier heb ik dus samen met de 4 andere studenten van TU Delft een uur lang mooie verhalen verteld over Delft. 's Avonds zijn we met 3 Koreanen en 5 'buitenlanders' op stap geweest, met als beginpunt een restaurant om octopus te eten. Voor zaterdagavond hadden we grootse plannen om naar Octagon, de grootste discotheek van Korea, te gaan (nummer 9 in de wereld). Helaas was dit er niet meer van gekomen, en het plan is dat we hier over 2 weken alsnog heen gaan.

Week 14 begon weer met voetbaltraining op maandagavond. Op dinsdagavond zijn we met een groep uit gaan eten, met eten waar Korea bekend om staat: Hond (ik moest het toch een keer geprobeerd hebben). En om eerlijk te zijn smaakte het heerlijk. Het smaakt ongeveer hetzelfde als konijnenvlees. Op woensdag en donderdag hadden we vrij, omdat op deze dagen alle aankomende studenten toetsen moeten maken op KAIST. En aangezien ik vrijdags nooit les heb, was dit een 5-daags weekend. Tijdens deze 5 dagen ben ik met twee Amerikanen (Nick en Adam) naar Tokyo in Japan gegaan.

De eerste twee nachten heb ik doorgebracht in een capsule-hotel in de wijk Shinjuku. Dit is misschien wel de levendigste wijk van Tokyo. Nick en Adam hadden twee Amerikaanse vrienden die voor dit half jaar in Tokyo studeren, dus we hebben de eerste nacht met z'n 5e het nachtleven van Tokyo meegemaakt. Op donderdag hebben we 's ochtends de metro naar de wijk Shibuya genomen (weer met z'n 5e). Hier is het drukste kruispunt van Tokyo. Helaas was het op het moment dat we daar waren "niet zo heel druk", dus zondag zullen we daar nog een keer naartoe gaan. Die middag zijn we doorgereisd naar de wijk Akihabara. Deze hele wijk staat in het teken van elektronica. Hier zijn ontelbare winkels waar je alles kunt vinden: van robots tot computers, en van modeltreinen tot stripboekenwinkels. Op deze regenachtige dag was het dus niet verkeerd om van winkel naar winkel te lopen. De avond hebben we in een gezellige Engelse bar afgesloten. Op vrijdagochtend zijn we naar de wijk Asakusa gegaan, die bekend staat om zijn traditionele Japanse gebouwen en tempels. Hier hebben we een pikzwarte hamburger gegeten die alleen bij de Japanse McDonald's te koop is (zie foto's). Die middag zijn we naar het paleis van Tokyo geweest, wat helaas gesloten was. Hier zouden we de volgende dag dus nog een keer gaan kijken. Hierna was het etenstijd, en zijn we naar een traditionele Japanse sushibar gegaan. Daarna zijn we naar de rijkere wijk Tokyo gegaan, die al helemaal versierd was met kerstverlichting. De avond zijn we geëindigd in een Duitse bar, met de enige echte Erdinger. De laatste twee nachten hebben we doorgebracht in de wijk Minami-Senju. Op zaterdagochtend zijn we weer naar het paleis gegaan. Hierna zijn we weer naar de wijk Asakusa gegaan, en hebben we de Skytree (een hoge uitzichttoren) bezocht. Na het vele wandelen hebben we een spa bezocht, waar we eventjes aan het drukke leven van Tokyo konden ontsnappen. En als we dan toch in Japan zijn, hebben we deze avond ook weer sushi gegeten. Na dit diner zijn we doorgereisd om onze laatste avond in Japan door te brengen in de wijk Ueno, wat bekend staat om z'n vele gezellige barretjes. 's Zondags, op onze laatste dag, zijn we naar de wijk Harajuku gegaan, wat bekend staat om z'n winkelstraat. Daarna ben ik weer naar Shibuya gegaan, om het drukste kruispunt van Tokyo te bekijken. Hier blijkt het op zondag het drukst te zijn, dus het was erg indrukwekkend om te zien (zie foto's). Zodra het licht op groen springt, verandert het kruispunt binnen een paar seconden in een groot plein vol met mensen. En na een halve minuut is het kruispunt weer leeg, alsof er niks gebeurd was. Als laatste heb ik nog de wijk Ikebukuru bezocht, waar die middag verschillende groepen Japanse dansen uitvoerden. Hierna was het helaas alweer tijd om naar het vliegveld te vertrekken. Na een vlucht van 3 uur was ik weer in het mooie Korea geland. Om 1 uur 's nachts was ik weer op mijn kamer, waarna ik nog 2 uur lang vakken voor de volgende dag moest bijwerken. Al met al was het een reis die zeker de moeite waard was!

Bedankt voor het lezen! Foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk

Ron Meijboom

Weer een hele ervaring rijker zo te lezen. Dus vlgd jaar met kerst komt er hond in plaats van konijn op tafel. Sterkte met je studie de laatste vier weken.

oma en opa

Luuk je doet heel wat ervaring op zo ver van huis. dat je dat allemaal mee kunt maken dit nemen ze je allemaal niet meer af het zal alleen moeilijk worden om je nog
te kunnen wennen in het kleine Melderslo
we wensen je nog veel sterkte met je studie
groetjes opa en oma