luukmeijboom.reismee.nl

Week 15+16/22

Hallo allemaal,

Hier op de campus is het goed zichtbaar dat het einde van het jaar nadert: het budget moet opgemaakt worden, dus zo'n beetje alle stoepen worden nu vervangen. Met 5 presentaties in de komende 2 weken hoef ik me niet te vervelen.

Week 15 begon met op maandagavond een presentatie over Nederland, in een klas waarin een Koreaanse vriend les geeft. Op dinsdagavond was het zoals gebruikelijk weer tijd voor de krachttraining. Op woensdagavond hadden we een interview met meneer Lee, engineer bij Continental, over de Human-Resources policies in dat bedrijf. Op donderdagavond hadden de Duitse studenten een presentatie over Duitsland gegeven, met aansluitend een Duitse maaltijd. Die donderdagavond zijn we zoals gebruikelijk geëindigd in de kroeg. Vrijdag was 'enne foëze daag', waarin ik gelukkig wat slaap bij kon halen en huiswerk kon maken. Zaterdagavond hebben we de trein naar Seoul gepakt, om naar Octagon te gaan. Dit is de grootste discotheek van Korea, en de 9e beste discotheek van de wereld. Uiteraard ligt deze discotheek in de wijk Gangnam (de rijkere wijk van Seoul), dus iedereen gaat er in stijl naartoe. Van te voren zijn we naar een bar gegaan, waar we voor een tientje onbeperkt shotjes kregen. 's Ochtends hebben we de eerste trein weer naar huis genomen, en konden we om 8 uur eindelijk gaan slapen.

Maandag 1 december was het (helaas) dan zo ver: de eerste sneeuwval van het jaar. De ellende van gladde wegen en koude handen is begonnen. Ook de voetbaltraining op maandag werd afgelast. Op dinsdagavond ging gelukkig de krachttraining wel gewoon door. Op donderdagavond was de end-of-year party, met optredens van verschillende groepen en aansluitend gratis eten. Daarna zijn we nog met een groepje doorgegaan naar de kroeg. Op zaterdagavond hebben we met alle 9 Nederlanders op KAIST sinterklaas gevierd. We moesten allemaal wat cadeautjes kopen, en met het bekende dobbelstenen-spel werden de cadeautjes rondgegeven. Ik ben uiteindelijk (gelukkig) slechts geëindigd met een pak koekjes. Onder andere de roze slippers en de twee levende vissen kwamen bij andere personen terecht.

Bedankt voor het lezen! Foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk

Dennis vaan beej ow neave

Luuk,

Wat weer een mooi chronologisch verhaal. Al lezend kon ik uit jouw verwoordingen opmaken dat het nog steeds prima met je gaat. Je onderneemt meer dan genoeg leuke activiteiten, waarbij je ook nog eens kennis en ervaring opdoet.
Jammer is dan wel dat ik een stukje diepgang mis in je tekst, het blijft zeer oppervlakkig. Vragen als "Wat was er bijzonder aan het Human Resources beleid bij Continental?" en "Verschilt het human resources beleid bij bedrijven in het zuidoostelijk deel van Azië significant van het HR beleid bij Europese bedrijven?" blijven onbeantwoord. Maar goed, hier zou je in een ander blogbericht nog op terug kunnen komen.
De sneeuwval herken ik. In Diepenbeek zijn de eerste vlokken ook gevallen, al waren het er niet zo veel als bij jou, afleidend uit het fotografisch materiaal. De volgende ochtend was er, op enkele daken na, niets meer van te zien.
Fijn dat je toch nog het Sinterklaasfeest kon vieren, want dat hebben we in Nederland natuurlijk weer fijn gedaan. Nederland maakt zich momenteel klaar voor het kerstfeest. Wordt er eigenlijk iets aan kerst gedaan in Korea? Ik heb geen flauw idee, het is immers geen Christelijk land.

Ik wens je veel succes met de laatste weken van dit jaar. Het is aannemelijk dat je die nog wel vol zult houden. Ik kijk al uit naar 2015, en jij waarschijnlijk nog meer. Het jaar 2014 is voor jou maar een kort jaar, je gaat tenslotte eerder het nieuwe jaar in. Je leeft in de toekomst, zou je kunnen zeggen. Een vreemde situatie.

groetjes,

Dennis