luukmeijboom.reismee.nl

Week 8+9+10/22

Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik de tentamens achter de rug (ik denk wel dat ik ze goed gemaakt heb). Tijd voor de 2e helft van het semester!

De week begon rustig met op dinsdagavond voetbaltraining, en woensdagavond krachttraining. Tijdens deze dagen hebben we ook onze vliegtickets naar Japan geboekt. Op 30 oktober vertrekken we met 3 personen voor 5-daagse vakantie naar Japan (om precies te zijn: Osaka en Kyoto). Donderdag was een nationale feestdag (ja, alweer een nationale feestdag), en hadden we een dag vrij. Op deze dag zijn we met 10 personen vroeg in de ochtend vertrokken naar de stad Jeonju (een uur met de bus). Jeonju is een historische stad met een toeristisch centrum. Deze wijk staat bekend om z'n oude huizen en goed eten. Van het vele eten hebben we goed gebruikt gemaakt. 's Middags zijn we nog naar de dierentuin geweest, waar (zoals je op de foto's kunt zien) de hokken een stuk kleiner zijn dan in Europese dierentuinen. Toen we de bus naar huis wilde nemen, bleek dat we 3 uur zouden moeten wachten. Hierop hebben we besloten een taxi te nemen. Omdat het best een eind naar huis was (1 uur), stond de taxichauffeur erop dat we met 6 personen in zijn taxi gingen. De reis was niet heel erg comfortabel met 4 man op de achterbank, en 2 op de passagiersstoel, maar we hebben het overleefd!

Op vrijdagavond was het tijd voor de kroeg. Zaterdagavond en zondagavond hadden we weer voetbalwedstrijden. De volgende week was eigenlijk gewoon weer een 'rustige' week, met op dinsdagavond voetbaltraining en woensdagavond krachttraining. Op vrijdag kwamen pap en mam mij bezoeken in Daejeon. Zaterdags zijn we samen naar de stad Buyeo gegaan, en de avond zijn we geëindigd in een gezellige kroeg in het centrum van Daejeon. Omdat de tentamens er voor mij aankomen, heb ik zelf op zondag gestudeerd. Op maandag zijn pap en mam naar Seoul vertrokken, en ben ik begonnen aan mijn tentamens. Donderdag na mijn laatste tentamen ben ik naar de stad Suwon gegaan, de laatste stad die ik met pap en mam heb bezocht voordat zij weer terug zijn gegaan naar Nederland. De avond hebben we doorgebracht in een café. De volgende ochtend zijn we naar het Korean Folk Village gegaan. Dit bleek toch iets minder te zijn dan dat we ons voorstelden. We hadden het gevoel of we in de Koreaanse versie van 'De Locht' waren beland. Die middag zijn we nog naar het kasteel van Suwon gegaan, waar net een show begon met Koreaanse vechtkunsten. Diezelfde avond ben ik weer met de trein terug gegaan naar Daejeon, waar we nog naar de kroeg zijn gegaan. Zaterdags hebben we een pittige, vermoeiende bergwandeling gemaakt op een berg 30 minuten van de campus. Het uitzicht was de klim zeker waard (zie foto's)!

Bedankt voor het lezen! Foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk

Reacties

Reacties

Wilma

Enne...hoe duur was die taxi? Net zo duur als bij ons

Dennis vaan beej ow neave

Ej Mongol,

Wat fijn weer een verhaal van je te mogen lezen. Ik had het al gemist de afgelopen week. Ik voel me een bevoorrecht mens.
Je verhaal doet vermoeden dat het goed gaat met het bereiken van het doel om jezelf te ontplooien en slimmer te worden. De tentamens lijken immers goed te zijn gegaan. Ik geloof het best. Je bent altijd al een goede student geweest. Al op de basisschool bediscussieerden we belangrijke stof.
Maar er kunnen meer factoren zijn die meespelen bij het behalen van goede resultaten. Zo werd een potentieel gevoel van heimwee onderdrukt door de komst van beide ouders. Wat lief van ze dat ze zo een ellendig lange vlucht hebben doorstaan om jou een hart onder de riem te komen steken. Wat wil een student nog meer?
Tja, vakantie-tripjes naar Japan. Toe maar. Nu zijn we hier toch in Azië. Ik geef je geen ongelijk. Japan is immers ook een belangrijke land en daarom denk ik zeker de moeite waard. Vooral tussen de Tweede Wereldoorlog en eind jaren "80 van de vorige eeuw speelde dit land mee in de wereldtop.
Maar ook Korea zelf blijft natuurlijk een interessant land om te ontdekken. Vandaar dat een bezoek aan de Korean Folk Village mij zeker geen slecht idee lijkt. Je beschrijft dit echter met een, naar mijn gevoelens, negatieve ondertoon. Ik denk dat ik dit verkeerd opvat, je maakt immers de vergelijking met Museum De Locht. Dat is een museum over de geschiedenis van onze streek, maar ook de toekomst. Je kunt er gemakkelijk een dag zoet zijn om alles te zien, zeker wanneer er interessante activiteiten plaatsvinden op zondagen. Zo wordt er morgen weer heerlijke bietenstroop gemaakt.
Tot slot zal ik je nog vertellen dat het in de kas erg rustig begint te worden, zoals je wel al had gemerkt via de sociale media. Zelfs D'n Dieke is weg. Onvoorstelbaar, maar waar.
Tijd om af te sluiten. Geniet er nog van!

Gr. Dennis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!