luukmeijboom.reismee.nl

Week 3/22

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik mijn eerste weekje les erop zitten. Vanwege Koreaanse Thanksgiving Day (Chuseok) krijgen we t/m woensdag vrij. Tijdens dit lange weekend zijn we met 10 personen naar Seoul gegaan, om daar deze dagen door te brengen. Het Koreaanse eten bevalt me erg goed: 3 keer per dag rijst en 2 keer per dag een groot stuk vlees.

Op maandag waren de lessen hier op KAIST begonnen. Omdat we tijdens de eerste twee weken vakken mogen toevoegen of laten vallen, heb ik deze week zoveel mogelijk vakken gevolgd, zodat ik straks een keuze kan maken welke vakken ik komende semester ga volgen. Dit betekent vaak van 9 tot 7 uur les. Van TU Delft moet ik 6 vakken gaan volgen, terwijl de meeste van mijn medestudenten op KAIST er maar 4 hoeven te volgen. Dit betekent dat het een druk semester voor mij zal gaan worden!

Dinsdagavond heb ik meegetraind bij de voetbalclub voor internationale studenten op KAIST en werd ik uitgenodigd om donderdagavond mee te doen met de wedstrijd. Dit was de tweede wedstrijd van het universiteitstoernooi waar de 24 voetbalteams van KAIST aan mee mogen doen. Het ging tussen ons (het internationale team) en het team van Aerospace Engineering, met als eindstand 2-0 voor de internationalen.

Vrijdag is de dag dat ik standaard vrij heb. Dit betekent dat ik die dag het huiswerk bij kan werken, zodat ik hopelijk in de weekenden weinig tot niks aan de studie hoef te doen. Omdat dit de eerste week was (en we dus nog geen huiswerk hebben), ben ik deze dag sportief begonnen: eerst naar de fitnessruimte die in mijn studentencomplex zit, en daarna met mijn kamergenoot badmintonnen in de sporthal. De dag eindigde voor mij iets minder gezond. Eerst hadden we een welkomstbarbecue voor alle buitenlandse Aerospace Engineering studenten. Daarna ben ik naar de vrijwillige Koreaanse les gegaan, die elke vrijdagavond tussen 7 en 9 plaatsvindt voor alle geïnteresseerden. Tijdens deze les op vrijdagavond krijgt iedereen een gratis pizza. Daarna zijn we met een groep naar de kroeg gegaan. In Korea kun je in bijna elke kroeg een schaal met gefrituurde kip krijgen, dus hiervan hebben we uiteraard een paar schalen besteld.

Op zaterdag zijn we rond het middaguur vertrokken naar Seoul voor onze 'vakantie'. Dit kwam neer op drie avonden uitgaan en veel bier. Op zondagavond zijn we naar het stadion gegaan om de voetbalwedstrijd Zuid Korea - Uruguay te kijken. Het stadion zat zo goed als vol en de sfeer was geweldig!

Bedankt voor het lezen, en de foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk

Reacties

Reacties

Dennis vaan beej ow neave

Ha die Luuk. Hoi. Mooi geschreven jongen. Jij moet schrijver worden. Vliegtuigboekenschrijver hehehe. Hier in de Melderse en omstreken gaat het nog allemaal zijn gangetje. In de komkommerbusiness loopt het ook nog gewoon. De nieuwe kas wordt nu geruimd en donderdag zullen de nieuwe tomatenplanten komen, ze schijnen al groot te zijn. Het worden weer dikke vieze tomaten, en slechts 4 trossen per plant als ik me niet vergis. Een duo en single pot per bak. Ja, het is weer een speciale week. Een emotionele achtbaan. Afscheid van een kleine 30000 komkommerplanten. Een warm welkom aan ruim 40000 tomatenplanten. Een week met verjaardagen van persoonlijkheden zoals mister Theo, Kinga en Sylwia. Maar ook een week waarin enkele van onze Poolse medewerkers het bedrijf de rug toe zullen keren om terug te gaan naar het Poolse land. Terug naar school, op weg naar een toekomst met buitenlandse komkommerervaring op zak. Ook jij hebt je steentje bijgedragen aan deze ervaring, vergeet dat niet. Agnieszka is alvast gegaan voor een bruiloft, een in Nederland steeds schaarser wordend fenomeen. Maar het ruimproces gaat prima. Er is weer een groep domme Polen, deze keer met een speciale man. Een man nog dikker dan Hangbuik. Deze man pakt zijn buik wel in in de broek, zodat een floepeffect van het vet over de broekriem achterwegen blijft. Naast het ruimen gaat het leven in de oude kas ook nog door natuurlijk. Hier snijden we prachtige stamvruchten. We hoeven al niet meer met de neus over de grond. We nemen het daarom allemaal met een korreltje zout. Ene oor erin, andere kant eruit. Of zoals we altijd zeggen: the hot food is too cold and the cold food is too hot. Don’t touch me.

Dennis

Sophie

Hoi Luuk ik kom toevallig bij je blog terecht na het googlen van 'Zuid-Korea reisblog'. Maar he wat tof, hoe kom je er bij om in Zuid-Korea naar een school/universiteit te gaan?! Super interessant.

oma Achter de Pastorie

Je hebt het al druk zie ik.Goed dat je ook nog tijd over houd voor de sport. En gelijk nog winnen met voetbal Proficiat
Leuk die reactie van Dennis en sophie
Luuk het ga je goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!