luukmeijboom.reismee.nl

Week 4+5/22

Hallo allemaal,

Na 3 weken op de universiteit te hebben doorgebracht ben ik al goed aan het leven gewend hier.

Deze week had ik alleen op donderdag les (omdat t/m woensdag vakantie was i.v.m. Chuseok, en ik vrijdags standaard vrij heb). 's Avonds ben ik naar het zwembad gegaan dat op de campus ligt. Hier kun je voor 80 cent zwemmen, naar de sauna en relaxen in de 'hot-tub'. Dit ga ik dus zeker vaker doen. Later deze avond was het nog even stressen, omdat ons vakkenpakket door TU Delft niet goedgekeurd was. Aangezien wij vrijdags onze definitieve vakken moesten doorgeven aan KAIST, moesten ik en Dionisios (mijn medestudent uit Delft) nog snel opzoek naar een nieuw vak. Gelukkig werd het hierna wel goedgekeurd. De 6 vakken die ik dit semester ga volgen:

- Korean History and Culture for International Students

- Introduction to Business Management

- Financial Management

- High-Tech Human Resources Management

- Silicon Valley in Perspective

- Humans, Machines and Society

Vrijdags ben ik de hele dag bezig geweest, maar niks aan de studie gedaan. Eerst heb ik mijn vakkenpakket ingeleverd, hierna (eindelijk) een fiets gekocht en daarna boodschappen gedaan. Om half 5 moesten we ons weer melden voor een voetbalwedstrijd, waar we met een solide 5-1 overwinning weggingen. Nadat ik met wat vrienden nog even gevoetbald had moest ik meteen door naar de Koreaanse les. Ik kan nu het Koreaanse alfabet lezen. Dus als ik een Koreaanse tekst zie, kan ik het wel uitspreken, maar heb geen idee wat het betekent. Na de les hebben we de rest van de avond doorgebracht in een kroeg.

Zaterdag heb ik helaas de hele dag huiswerk moeten doen. Op Zondag was er gelukkig wel tijd voor ontspanning. Nadat ik de ochtend besteed had aan huiswerk, heb ik de hele middag meegetraind bij de internationale badmintonclub op KAIST. Maandag en dinsdag heb ik de hele dag les gehad. Dinsdagavond was er gelukkig nog wel tijd voor de voetbaltraining. Woensdagavond had de organisatie van het buddy-program een bioscoopavond georganiseerd. Hier werd een bekende Koreaanse film vertoond die we samen met ons buddy-groepje konden bekijken.

Donderdagavond werd er een krachttraining georganiseerd door mijn Zweedse teamgenoot Fredrick. Dit kon ik de dag erna goed voelen. Vrijdags heb ik eerst gebadmintond, en 's avonds zijn we met 40 man naar een Koreaanse bar in het centrum gegaan. Hier kregen we onbeperkt Koreaans eten en drinken. Zaterdagmiddag heb ik eerst een wedstrijd gevoetbald, en 's avonds zijn we naar een international party in het centrum gegaan. Hier kregen we weer de hele avond onbeperkt eten en drinken. Zondag gaat een rustig dagje worden. Even een paar vakken bijwerken, en hopelijk nog badmintonnen.

Bedankt voor het lezen!

Groetjes Luuk

Reacties

Reacties

Danique

Hee Luuk. Mooi verhaal. Zo te lezen moet je toch wel vaak naar college en huiswerk maken. Je krijgt de studiepuntjes niet voor niks! Leuke sport, badminton. Ik zit sinds vier weken op badminton waar we dubbelen. Ik wist echt niet dat ik het zo gaaf zou vinden. De dag erop heb wel altijd enorme spierpijn rond mijn schouders. Hoe was de internationale party? En hoe bevalt het om je kamer te moeten delen?

Groetjes Danique

Ron Meijboom

He kerel, fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar. Lees ook dat je de studie en je vrije tijd goed weet te combineren. Dat je het koriaanse alfabet kunt lezen maar hoop wel dat je deze brieven in het Nederlands blinft type.

Sven

ha Luuk,
Wat een sportieve week.
Ik hoorde van je leuke gesprekken met Ron Cox (knipoog).
Verder nog succes met de nieuwe vakken.
Groetjes
Bliekbaar ken ie gen Koreaans, dus daan maar in t Nederlands

oma Melderslo

Luuk
wat ben jij toch een geluksvogel Wij mochten vroeger na de basisschool alleen nog naar de naaischool en huishoudschool
Verder was het thuis werken op de boerderij
Nou ja, we wisten niet beter gr. oma

theo

eindelijk weer eens de moeite genomen om te kijken hoe het in het Zuid Koreaanse land is.Wat ik zoal lees hoef je je niet te vervelen en doe je mee aan veel activiteiten.Hoe het bij Welles gaat hoef ik je niet te vertellen wat dat Heeft Dennis al gedaan.Dennis heeft het stapelen en het palletwagen rijden van jou overgenomen en doet dat met liefde en plezier, tevens het motto bij Welles.Afgelopen week afscheid genomen van de laatste Poolse studentes dus zijn we weer met ons vaste team.Laat het je goed gaan en veel plezier en studiegenot toegewenst, groetjes Mister Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!