luukmeijboom.reismee.nl

Week 6+7/22

Hallo allemaal,

Na 5 weken les te hebben gehad komen de tentamens toch echt dichterbij.

Deze week was er een festival op de universiteit. We begonnen dinsdagavond met een 'pre-party' met onbeperkt eten en drinken. Helaas werkte na een tijdje de tap niet meer, en zelfs de Duitse studenten konden het niet meer werkend krijgen. Woensdag heb ik helaas het festival moeten missen omdat ik huiswerk moest maken. Donderdagavond ben ik na het voetballen wel naar het festival geweest: Een groot podium met optredens, een grasveld vol tafels en stoelen dat omringd is door kraampjes waar studenten eten en alcohol verkopen.

Vrijdag zijn we met een groep vertrokken om ons weekend door te brengen in de 2e stad van Zuid-Korea: Busan. Busan ligt helemaal in het zuiden en staat bekend om zijn stranden en vismarkt. De twee avonden dat we daar waren zijn we uitgeweest. Omdat het hier nu nog warm is (26 °C) zijn we zaterdags gaan zwemmen in de zee, en daarna hebben we een tempel bezocht aan de rand van de stad. Zondags op onze laatste dag in Busan hebben we nog de bekende vismarkt bezocht.

De volgende week was een drukke week qua voetbal. Dinsdag normale training, donderdag krachttraining, vrijdag training, zaterdag een wedstrijd van 3 (!) uur, en zondag een 4 uur durend mini-toernooi met 3 teams.

Met de mid-term exams in het vooruitzicht zullen de komende 3 weken vooral in het teken staan van studeren. En alsof het zo bedoeld was, hadden pap en man hun reis naar Korea gepland precies in de week waarin ik tentamens heb.

Bedankt voor het lezen! Foto's zijn ook te vinden op deze blog!

Groetjes Luuk

Reacties

Reacties

Dennis vaan beej ow neave

Ha scheamele!
Geen dank voor het lezen, graag gedaan. Je moet het toch ergens voor doen, ik lees het graag. Het is, op een paar kleine foutjes van taalkundige aard na, weer een mooi verhaal. Jij voelt je zo te zien helemaal thuis tussen dat Aziatisch volk. Een volk waar je, behalve in de frietkraam, niet vaak mee in aanraking kwam. Knap dat je je daar zo goed kunt redden. Diep respect jongen! Ik wens je veel succes met studeren, daar draait het uiteindelijk om. Slim worden. Heel slim. Je grenzen verleggen. Jezelf ontplooien. Ja. Dat is de kern. De moraal van het verhaal zou je misschien kunnen zeggen. Maar waarom zou je dat überhaupt zeggen eigenlijk? Geniet gewoon van je tijd zonder er al te veel over na te denken! Doe maar wat. Omdat 't kan. Dit is de tijd van je leven. Je Koreaanse leven. Een tijd die niet meer snel zal worden geëvenaard. Een tijd om te beleven, te verkennen, te onthouden. Eén woord: waanzinnig. Ga rustig verder, schrijf af en toe weer een blog-berichtje of zo. O ja, trouwens, hier in België gaat het ook nog goed met me. En in Nederland ook.
Hajje wah,
Dennis

Oma van de melderse

Zo luuk, je hebt het maar druk jammer dat je net tentamens hebt als ja pap en mam korenmaat hopelijk kun je ze toch wat mooie plekjes aanwijzen als hun er zijn
Ik ben vandaag met de bridgeclub op kroegentocht geweest
Dat houd in drinken en speldenknop 8verscillende kroegenen je snapt het wel, je oma hartstikke bezopen

Nog eens oma

Sorry Luuk van de vele fouten in het berichtje hier boven
Je gaat door de vele fouten nog geloven dat ik echt te veel op had, en je weet daar ben ik veel te braaf voor
Merk nu dat ik geen 2 dingen gelijk moet doen
Te gelijkertijd typen en een spannende film kijkenen moet ik dus niet meer doen groetjes oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!